nuffnang

Monday, April 5, 2010

PISMP


PISMP(Program Ijazah Sarjana Muda Pendidikan), itulah program yg telah Kementerian Pelajaran serapkan setelah aku gagal dalam Program Pelajar Cemerlang tu. kalo nak cakap kena buang mcm kasar lak tapi dalam surat yg aku dapat ckp 'you're being terminated' sama je la kan dgn kena buang. sedih2. tapi nak wat mcm mana.dah kementerian tak nak lepaskan.parents aku cakap ada hikmahnya tu long. huhu...bersyukur aku dapat parents yg caring. diaorg tak marah pun even aku x lepas coz aku dah penah ckp awl2 kat diaorg further maths memang sgt susah.kalo bole diundur masa, memang aku akan amek back up subjek and just blaja je further maths tu mcm raf wat.

PISMP ni program selama 5 tahun setengah tapi sebab aku ni special case ala2 special force la so, aku x yah la wat foundation setahun setengah tu. terus je masuk degree. hasilnya, aku bertemu dengan classmates baru dan rakan2 baru. PISMP Matematik atau lebih dikenali sebagai bacarian terdiri daripada 12 guys and 10 girls so pas aku masuk, guys jadik la 13. girls pun menjadi rambang mata untuk memilih guys sebagai future husband diaorg. tu pon kalo guys sudi la.haha!!!for me, class ni memang sgt enjoy and very attractive. mcm2 perangai ada. kelas aku ni jugak dgn pelbagai rekod dalam institut. raja job ada, raja krek ada, raja mc ada, ydp jpp ada, exco2 jpp ada, exco2 surau pun ramai. aku???aku mcm biasa la still low profile.anyway, there are 3 sems more to go and after that kita semua akan berposting sama2 bacarians. so, let's enjoy time yg tinggal ni bersama2..

2 comments: