nuffnang

Thursday, April 1, 2010

Teacher

Hari ni aku nak story pasal macam mana aku boleh terjebak dengan perguruan ni. to be truth, tak p[ernah terlintas pun dalam kepala otak aku ni nak jadi cikgu since primary school. time kat secondary school lagi la, nak jadi engineer la, doktor la, ahli farmasi la. budak sekolah sains la katakan.haha!tapi tu semua cerita zaman sekolah je. bila result spm kuar, mcm2 la aku mohon. engineering(utp), farmasi(jpa ngan upu), matrikulasi dan macam2 lagi la. pastu ayah and ibu aku yg merupakan warga pendidik menyarankan aku untuk memohon perguruan. aku pun ok je la coz nak jaga hati diaorg tapi pastu sijil2 semua kat tak pos kat kementerian pelajaran. alhamdulillah semua aku dapat pegi interview termasuk kos perguruan yg aku tak antar sijil ni.yg paling musykil skali, perguruan yg aku pegi interview ni untuk program pelajar cemerlang.walhal aku tak cemerlang pun.inilah mukadimah 1st step aku boleh terlibat dgn kancah perguruan ni.ada kelapangan, aku sambung lagi la.ngantuk plak dah.

No comments:

Post a Comment