nuffnang

Wednesday, April 14, 2010

Praktikum Fasa 1 - episod pengenalan


Gambar ni aku rembat kat web skolah aku. thanx cikgu khairul. hehe...trademark tu kasik halal la.gambar ni sebenarnya merupakan gambar masa 1st day aku menjalani praktikum fasa 1 di SK Taman Tun Aminah (1). Before start praktikum, aku selalu bertanya pada diri aku sendiri. Betul ke aku nak jadi cikgu ni? macam x caya lak. even dah 4 kali menjalani Program Berasaskan Sekolah (PBS) di sekolah yang berlainan, tapi perasaan tu tak sama dengan praktikum. Bohong la kalo aku cakap aku tak nervous. dah la aku jadik ketua kumpulan. lupa plak, praktikum fasa 1 ni aku bersama dengan 2 org rakan iaitu mesul a.k.a cikgu shamsul dan wan a.k.a cikgu hazwan. 1st day guru besar takde so, kitaorg lapor diri kat GPK 1. sebab ada perhimpunan pagi, GPK 1 suruh pegi perhimpunan pagi dulu. time jalan tu, wan tegur, "mus, ko nervous ke?rilex la.praktikum je pon" haha!!aku pon x caya aku nervous sampai mcm tu sekali. abis menggeletar suara aku time lapor diri ngan GPK 1 tu. bincang punya bincang dengan GPK 1 and Ketua Panitia Maths, Pn Hamijah, akhirnya aku dapat 2 kelas iaitu 4 Pahlawan dan 5 Perwira. kitaorg start ngajar ari rabu. so, 2 ari iaitu isnin n selasa sempat la kitaorg carik angin kat skola tu dulu. even cikgu lagi ada sket je, tapi kitaorg enjoy. banyak pengalaman manis and pahit yg aku lalui semasa praktikum ni. akan ku sambung di episod seterusnya...

No comments:

Post a Comment