nuffnang

Friday, April 2, 2010

Program Pelajar Cemerlang


Program Pelajar Cemerlang atau short formnya ialah PPC.di sinilah aku mula menceburkan diri dalam kos perguruan.tuah ayam nampak di kaki, tuah manusia tak nampak di mana-mana.hehe.. tu lah ungkapan yg terlintas dlm fikiran aku bila dah masuk matrik,tiba2 aku dpt call dari Kementerian Pelajaran yg aku ditawarkan dalam program ni. foundation 2 tahun di Kolej Yayasan UEM dan kemudian 3 tahun degree di United Kingdom selama 3 tahun diikuti dgn KPLI selama setahun di Institut Perguruan. setelah menerima nasihat dari ahli keluarga,aku pun menerima tawaran ini. kursus yg telah ditawarkan pada aku ialah BSc Hons Mathematics. Terdapat banyak kisah manis dan pahit selama aku di KYUEM. thanks to all my friends. I really enjoy myself during my two years there. tapi aku menerima result final exam aku dgn redha.even pada mulanya agak sukar dan pedih kerana aku hanya mendapat 9/15 points. aku telah mendapat 2 tawaran dari universiti iaitu University of Kent and University of Swansea. tapi nak wat mcm mana. Kementerian tidak melepaskan untuk aku melanjutkan pelajaran ke sana. time tu memang sangat sedih dan sakit hati ini. tapi sapa suruh aku main2 time wat foundation tu. nak menyesal pun dah terlambat. slowly, i can accept this thing. finally, on January 2008, I entered Institut Perguruan Kampus Temenggong Ibrahim Johor Bahru to further my studies as a teacher trainee. it is not PPC anymore but it is PISMP (Program Ijazah Sarjana Muda Perguruan). I'll be here for 4 years and pejam celik, pejam celik dah 3 tahun aku kat sini. aku semakin dapat rasakan jiwa dan ragaku semakin sebati untuk bergelar sebagai seorang guru.

1 comment: