nuffnang

Friday, April 16, 2010

Praktikum Fasa 1 - episod 2

tiba2 mood aku nak tulis episod 2 ni datang.so, aku pon tak nak la buang masa. minggu 2 ni aku dah boleh adapt myself in SKTTA (1). masuk kandang kambing mengembek, masuk kandang lembu mengemboo. dah2 aku dah mula merepek ni. minggu 2 ni kitaorg dah start datang skola lmbt sket. kalo x, before kul 7 dah terpacak kat pejabat sign attendance tapi minggu 2 ni paling awal pon 7.05 pagi.huhu... kalo ikut takwim skola2 zon skudai, minggu ni ada pertandingan bola tampar n takraw peringkat zon. ari isnin pas assembly, aku pon teros layankan budak2 takraw n bola tampar. even pakai kemeja, sluar slack n kasut itam aku bantai je.yg penting enjoy.

pertandingan bola tampar ari selasa. pagi tu mesul kena observe dengan mr lui. yg paling klakar abis pucat lesi muka dia time nak kena observe. apa taknya, kul 7.30 mr lui dah terpacak kat pejabat. so, aku dengan wan tolong dia potong flash cards sambil mesul pancing mr lui bincang kat tempat lain. petang tu pas abis skola, kitaorg pon teros gi sjkc kok kuong (1).sekolah ni merupakan tunas harapan untuk bola tampar.so, kalo setakat servis ala spike tu tadahal punya la. kagum aku tgk budak2 pempuan kok kuang ni.rilex je main.mcm takde challenger lak. skola aku 1st game dah jumpa kok kuong.seperti yg dijangka kitaorg kalah straight set tapi aku bangga coz kitaorg melepasi sasaran iaitu memungut mata lebih dari 5. pastu kitaorg tros balik coz mesul ada job.

takraw lak ari rabu. yg paling best, player takraw juga merupakan player bola tampar. bola tampar lak dapat masuk quarter lawan ari ni jugak. so, terpaksa la ustaz melepaskan player harapan skola ni dan memberi ruang kepada barisan simpanan. kitaorg pulak ikut team takraw. siap wat t-shirt team haa....gempak abis untuk saiko pihak lawan. kitaorg berkampung kat dewan skola tampoi utama ni sampai kul 6 petang. alhamdulillah sktta(1) mendapat naib johan. tak sia2 aku bersorak sampai abis suara dan melompat2 kegirangan everytime kitaorg menang. pedulik apa yg penting aku puas.haha!

actually, pagi rabu tu merupakan 1st observation aku dengan pn azyan.tu yg time takraw aku giler sket.lepaskan tension.haha! alhamdulillah untuk 1st observe. aku berpuas hati walaupun ada byk kekurangan. pn azyan memberi banyak input2 serta cdgn yg boleh aku gunakan untuk memperbaiki segala kelemahan. aku berazam untuk buat yg lebih baik selepas ini terutamanya semasa penyeliaan bersama.

banyak aktiviti yg aku lalui semasa minggu 2 berpraktikum ni. petang jumaat aku pegi skola training budak bola baling dalam lumpur. balik je mktab, aku dah kena tinggal dengan budak2 ni. nasib baik la ada lip yg sudi teman aku pegi makan.okies.roger n out.aku sambung lain kali.

No comments:

Post a Comment